CENT ANYS D'HERÈNCIA EINSTEINIANA - PEDRO GONZÁLEZ MARHUENDA



Condizioni del lotto: Molto buono (nuovo o come nuovo, senza segni di utilizzo)

Pedro González Marhuenda. Cent anys d'herència einsteiniana

València: Càtedra de Divulgació de la Ciència, Publicacions de la Universitat de València, 2006 – 161 P.

Fotografías a color

Aproximadament 700 grams.

Tarifes d'enviament: les de Correus, sense afegits – Vegeu tarifes, segons pes, a l'apartat de condicions d'enviament

Enviament gratuït a partir de 50€ de comprats

Entre els mesos de juny i novembre de l'any 1905, Albert Einstein, un jove de 26 anys, oficial de tercera classe a l'Oficina Suïssa de Patents, a Berna, i pràcticament desconegut en el món científic, publicà en la revista alemanya Annalen der Physik quatre articles de recerca en física teòrica que marcaren l'inici d'una revolució conceptual que ha canviat la imatge física del nostre univers, tant a nivell global com a nivell dels seus constituents.

Per commemorar el centenari d'aquest annus mirabilis la UNESCO declarà el 2005 any mundial de la física. Per aquest motiu se celebraren a tot el món actes institucionals, alhora que seminaris, conferències i exposicions sobre la figura d'Albert Einstein. La Facultat de Física de la Universitat de València, amb col·laboració amb a Càtedra de Divulgació de la Ciència, se sumà a aquestes celebracions programant un cicle de conferències i una exposició commemorativa. L'exposició, titulada Einstein: l'home i l'obra, oberta al públic entre els mesos d'abril i desembre de 2005 al vestíbul de la Facultat de Farmàcia del Campus de Burjassot de la UVEG, proposava, a través d'una sèrie de plafons expositius, un recorregut per la biografia del personatge i feia ressaltar les seues línies de pensament, el contingut científic dels seus articles de 1905 i les repercussions científiques i socials derivades de la seua obra.

El cicle de conferències, titulat Cent anys d'herència einsteiniana, es desenvolupà entre març i juny de 2005 a la sala d'actes interfacultativa del Campus de Burjassot. La idea general subjacent en la programació de les conferències de contingut físic del cicle va ser la d'exposar, a partir de les contribucions d'Einstein de caràcter seminal, els progressos realitzats els últims cent anys en diversos camps de la física. Amb caràcter complementari es programaren dues conferències: una en què les contribucions seminals de 1905 van ser analitzades des d'una perspectiva historicocientífica, i una altra en què es donava compte dels estudis realitzats sobre el cervell d'Einstein.

Aquest llibre, que recull el contingut de les conferències del cicle, pretén apropar el lector a un coneixement en profunditat de part de l'enorme llegat científic einsteinià.

 

ÍNDEX

Introducció – Pedro González Marhuenda

Del efecto fotoeléctrico a los láseres de attosegundos – L. Rosso, Ramon Vilaseca

Últimos avances en el movimiento browniano: orden a patir del desorden – R. Toral

Einstein 1905-55; CERN 1955-2005: from atoms to quarks – F. Close

Einstein: Zurich 1905 – T. Glick

Albert Einstein as the father of solid state physics – M. Cardona

Einstein's dream and the challenges of 21st century physics – M.A. Vázquez

Des intuitions d'Einstein à l'information quantique: les stupéfiantes propriétes de l'intrication – A. Aspecte, Philippe Grangier

Relativa mente excepcional – O. Vilarroya

 

avatar Andromines
Da 15/03/2010
Spagna (Valencia)
Venditore registrato come privato.

Vedi più lotti di Pedro González